Min lilla etta har förvandlats till ett enda stort hobbyrum

Idag regnar det ute och idag och igår har jag fixat för fullt på ett gammalt slitet bord med lådor som nästan är som ett litet skrivbord. Först var det en del putsande med sandpapper samt avtagning av beslag osv, men nu kan jag äntligen hålla på med det roligaste - MÅLNINGEN !
När det är klart ska det vara vitt med en del små barockinspirerade detaljer. Jag hoppas att jag kan få till det så som jag ser det i huvudet att det ska bli.

Lite bilder på det pågående arbetet.

Putsa å slipa är tråkigt, men viktigt. :P


Köpte en stor vaxduk igår som jag kan ha när jag målar. Var mycket
smidigare än tidningar.



Första lagret färg pålagt, så nu är bordet på väg att ta form i utseende . . .

Efterbilder kommer när det är helt klart. Nu fick ni mest en tjuvtitt. :P

Nej nu ska jag gå tillbaka till målandet . . .


Ha en fin dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0